Blog het van je af

De nieuwe generatie presales consultants: Thought Leaders en Trusted Advisors

De presales consultant: van een ‘teacher’ die een potentiële klant tijdens een demo op de functionaliteiten van een softwarepakket wees, naar een visionair die met zowel IT als Business meedenkt. De nieuwe presales specialist is een Thought Leader en Trusted Advisor. Sinds de jaren negentig…

Continue reading →

Waar geloof jij in?

Een goede manier om de klant of prospect te overtuigen is door je ‘demo’ niet alleen te richten op het product en de functionaliteit, maar om de klant eerst mee te nemen in jouw visie. Hoe kijk jij aan tegen het vakgebied waar je software voor…

Continue reading →

Een goed begin van je presentatie is (bijna) een garantie voor succes.

Louis van Gaal weet hoe belangrijk een goed begin is. Dit geldt niet alleen in de sport, maar geldt nog veel sterker bij het geven van een presentatie. Laten we aan de hand van zijn presentatie over Visie & Structuur aan een groep ondernemers eens…

Continue reading →

Een presentatie maken, hoe begin je?

De eerste stap bij elke vorm van communicatie is het nadenken over de boodschap, die jij wil overbrengen op je toehoorder. Wat wil jij dat hij/zij onthoudt uit het gesprek of de presentatie?

Continue reading →

De 5 meest gemaakte fouten in software demonstraties

Wanneer een verkooptraject zover is gekomen dat u een software demonstratie mag geven aan uw prospect, heeft u al aanzienlijk geïnvesteerd in deze prospect. Uw sales medewerker heeft een aantal bezoeken afgelegd, mogelijk met meerdere contactpersonen bij deze prospect. Daarnaast staat u nu op het…

Continue reading →

5 Things Every Presenter Should Know About People

On the art of moving words that move people. “The human brain starts working the moment you are born and never stops until you stand up to speak in public,” George Jessel famously quipped. In 100 Things Every Designer Needs to Know About People (public library), Dr. Susan Weinschenkunpacks…

Continue reading →

5 Tips For A Great Software Demo

Whether you need to close a sale, gather end-user feedback, show progress to your customer, or simply explain how your product works, sooner or later, you will need to demo your software product. Over the years, I’ve had the opportunity to perform hundreds of demos…

Continue reading →

7 steps to planning better presentations

In nearing the end of the spring conference season, and in the run-up to BlogWorld New York, I’ve started reflecting on how my approach to presentations has evolved. Preparing a presentation for a conference is no mean feat. (I spend at least 30 hours on…

Continue reading →

How to Be a Demo God

From February 6th to 8th, executives from seventy companies will do a six-minute demo of their products to an audience of venture capitalists, analysts, and journalists. This event is called, logically, Demo. It’s a great event–especially if you understand the dance that’s going on: entrepreneurs acting…

Continue reading →

15 tips voor je presentatie

This year alone, I’ll do over 40 public speeches and keynotes and another 50 online presentations by webinar or webcast.  Since 2007, I’ve presented well over 300 times in-person or online. I’ve also had to sit through another thousand presentations by other individuals over that…

Continue reading →

Page 1 of 2 1 2